ohjeet - Lappilaiset Kylät

Olet täällä: Etusivu > Toiminta > Avoimet Kylät päivä > Kyläralli > ohjeet
ja/tai

Alkutoimet

Pelaamiseen tarvitset mobiililaitteen (kännykän tai tabletin), jolle ladataan ilmainen ActionTrack-sovellus sovelluskaupasta (Play -kauppa tai App store). ActionTrack-sovellus on käytössä mm. monissa kouluissa, lisätietoa peliyrityksestä http://www.taz.fi/.
Jos mobiililaitteen paikannus on pois päältä, pelisovellus ilmoittaa, ettei GPS-signaalia löydy.
Kylärallia pelataan tänä vuonna etänä, eikä paikannusta tarvita, joten voit ohittaa ilmoituksen klikkaamalla ok.
Kyläralli-peli käynnistyy QR-koodin tai linkin kautta:


HUOM! Jos peliä yrittää käynnistää ennen 13.6., sovellus ilmoittaa ”Väärä QR-koodi: Et voi käynnistää uutta aktiviteettia tällä koodilla”. QR-koodi kyllä toimii, mutta vasta pelin julkaisupäivänä, joten hetki pitää vielä odottaa.
Jos selaat nettisivujamme mobiililaitteella, voit klikata selaimesta suoraan pelin linkkiä, jolloin pelisovellus aukeaa automaattisesti.
Voit käynnistää pelin myös klikkaamalla sovelluksesta ”Skannaa liittymiskoodi” ja lukemalla puhelimella nettisivuillamme olevan QR-koodin.
Klikkaa alhaalta oikealta ”Lataa” ja latauksen jälkeen ”Aloita heti”. Jos aloitat pelaamisen vasta myöhemmin, peli löytyy lataamisen jälkeen sovelluksen päävalikosta välilehdeltä ”Ladatut”.


Henkilötiedot

Pelin aluksi kysytään osallistuvan tiimin tiedot: tiiminimi, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite. Kaikille osallistujille lähetetään kesän aikana sähköinen diplomi. Keräämme yhteystiedot diplomien lähettämistä varten.
Diplomin lähettämisen yhteydessä lähetämme linkin palautekyselyyn, johon toivomme rallitiimin kommentteja pelin onnistumisesta.
Antamasi tiiminimi ja henkilötiedot eivät näy muille pelaajille.
Peliä voi pelata myös täyttämättä yhteystietokenttiä, mutta tällöin emme voi ottaa suoritustanne huomioon diplomien jakoon liittyen.
Pelaajien henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.


Karttanäkymä

Kun pääset pelissä alkuvaiheiden jälkeen karttanäkymään, kannattaa klikata oikealta alhaalta pientä karttakuvaketta. Näkymä muuttuu ilmakuvasta selkeämmäksi kartaksi.
 

Pelaaminen

Kylien ja toimijoiden erikoiskokeita voi kiertää virtuaalisesti missä järjestyksessä tahansa.
Erikoiskokeiden kysymyksistä saa oikein vastaamalla 100 pistettä/kysymys.
Kohteissa kierrellään kylien esittelyihin tutustuen, hauskoihin kysymyksiin vastaillen ja leikkimielisesti kisaillen.
Kohde katoaa kartalta, kun erikoiskoe on suoritettu. Pelissä mukana olevien kylien tiedot löytyvät kuitenkin kootusti nettisivuiltamme, joten pääset tutustumaan kylään tarkemmin uudelleen.


Peli lopetetaan ruutulipusta.


 Pelin keskeyttäminen ja jatkaminen
Jos Kyläralli täytyy välillä keskeyttää, klikkaa vasemmalta ylhäältä menu-nuolta ja sen jälkeen avautuvasta valikosta vihreä-valkoista ovi-kuvaketta.
Poistu päävalikkoon vastaamalla ”kyllä”. Voit jatkaa peliä (eli aktiviteettia) myöhemmin valitsemalla sen sovelluksen ”Käynnissä” -välilehdeltä. Huomaa, että Lappilaiset Kylät ry:n  Kyläralli päättyy 27.7.2020 klo 12, joten sen jälkeen peliä ei voi enää jatkaa.

   

 

© Lappilaiset Kylät ry | Ukkoherrantie 15 B18, 96100 Rovaniemi
Toteutus Nettitaivas